Blogg

Kils raviner

2019-05-31 18:46

En härlig promenad på ett av mina favorit ställen... Kils raviner. Dom hade inte ordnat upp hela leden så det var som att gå i en djungel 😀, hundarna försvann o man såg inte vart man satte fötterna. Fötterna gled i leran o många gånger man höll på att stå på näsan, men oj, vilken underbar fin natur! Herregud det var en massa branta backar, både upp & ner, Massor av pust, stön och suck, värsta träningspasset blev det 😂. Var så trött när vi kom tillbaka till bilen så jag knappt kunde ta ett steg till 😀

Lix o Hippo

Hela familjen 🥰

Lundehundsdagarna i Eskilstuna den 25-26/5

2019-05-27 21:48

I Fredags åkte jag med Hippo o Lix till årets aktivitetshelg i Eskilstuna på Vilsta camping...

Jag och Maria delade stuga med våra tikar Hippo, Lix och Cicci. Ingen höjdar camping precis.. stugorna var inte städade, lampsladden var trasig, det rann ut vatten från duschen ut i hallen. Jag rekommenderar inte den här campingen 😐.

Lördagen började med Agriapromenaden i förmån till Hundstallet. Agria skulle sponsra hundstallet med 50kr för varje ekipage som gick...

Vi gick 2,5 km i ett snabbt tempo och ramlade in bland de 10 första. Efteråt hade vi i klubben anordnat aktiviteter med prova på Nosework, äggletning, agility och uppvisning av lite freestyle med Malin o Zoom...

Lix prövar på nosework

Lix med nosework

Äggsök i skogen, både Lix och Hippo hittade sitt ägg och kom stolt ut med det i munnen från skogen.Lix letar ägg 😀

Lix hittade ägget

Lix med sitt ägg 😀

Hippo

Lix

Aktiviteterna avslutades med vårat vårat populära lunderace 🥰 Lix och hennes motståndare

Lix är snabb som vinden 😀

Hippo tittar när syrran tävlar 😀

Vi vart ett härligt gäng med 25st Lundehundar 😀 Lördagen avslutades med middag för de som anmält och där blev det lotteri och auktion. Sedan också utdelning av årets champion hundar och vandringspriset till lundehundsracet. En mycket trevligt o mysig kväll med alla lundehund ägare 😍 vi är som en lite familj.

Fick fina diplom 🥰 Tjejernas champion diplom o rosetter 😍

Sen blev det stugmys med Maria och våra hundar

Lix o Cicci tog över Marias säng 😀

Söndagen blev det årsmöte där vi fick en ny styrelsemedlem 😀 och så blev det utdelning av Årets Lundehund.

Hippo o Lix somnade under mötet 😀

Härlig skogspromenaden på spångarna

2019-05-04 21:54

När vi vaknade i morse så tog vi oss ut till Mariebergsskogen o tog en härlig promenad på spångarna... Jag älskar att gå där. Vi hittade en lite gräsplätt också som skulle kollas o rullas på av alla tjejerna 😀 dom är lite knäppa det här gänget haha...Lix o Hippo

Lix är "trasig" 🤪

Hippo ❤️

Mariebergsskogen

2019-04-29 21:59

Idag efter skön o efterlängtad massage för mig så blev det en härlig promenad med hundarna i Mariebergsskogen... Det är så mysigt där❤️. Älskar att gå på spångarna, allt vatten, skogen o alla fåglarna... Det är verkligen balsam för själen. Min tjejer älska att gå långpromenader. Men vi hade lite dragkamp för idag var det ingen av dom som kunde gå fint i koppel.. oj oj det var lite kämpigt, sen hade Hippo en Zoom i baken hela promenaden så det är kanske löp på gång, man kan ju hoppas i alla fall 😀

Mina älskade tjejer ❤️

Dagens gruppbild med Zoom o Yori

En ny header 😀

2019-04-24 22:01

Ikväll har jag suttit o gjort diplom åt SLS's som blivit champions under året 2018. Det är kul, jag älskar att sitta å pilla med sånt 😊. Efter det så vart det att jag fortsatte så det blev en ny header till hemsidan nu när det går mot sommar, sol o bad.

Tjejligan

Det var lagom med jobb efter att man jobbat natt å är lite slö. Har även kollat in lite utställningarna som jag vill åka på med tjejerna i år och så ska jag beställa snygga kläder från SLS, en jacka, sweatshirt o en t-shirt har jag tänkt mig. Så jag har lite o fixa med i morgon ska jag mäta mig så jag får rätt storlek på kläderna o sen ska jag maila beställningen.

Lix ropar på matte 😀

Hippo o hennes rot

Om Mig

20181011_1438396799798424431124232

Här kan du läsa det mesta om mig & mina hundar, Hippo, Lix, Rally och min blandrastik Clara